" ... podpořený sametovým altem Jany Hrochové."
https://www.klasikaplus.cz/oda-na-radost-na-spilberku-s-dobrym-koncem/
https://www.klasikaplus.cz/jak-se-prodavala-nevesta-v-litomysli/
" ... Jana Hrochová (Rosina Pepita) rozvinula svoj farebný hlas do objemu a koncentrovanej šírky."
https://operaslovakia.sk/uchvatny-prelet-casom-lamanie-predsudkov-nova-slovenska-a-svetova-opera-here-i-am-orlando-od-lubice-cekovskej-v-brne/
"Temperamentní výkon podává i na malé ploše Jana Hrochová (Rosina Pepita)."
https://operajournal.cz/2024/06/byla-jsem-muzem-jsem-zenou-here-i-am-orlando/
"Jednotlivé figury, ... byly skvěle vyprofilované. Stejně jako ženské postavy, především cikánka Rosina Pepita ve vášnivém podání Jany Hrochové"
https://www.klasikaplus.cz/orlando-a-orlanda-svetova-premiera-nove-opery-strhava-pozornost-na-brno/
"Jana Hrochová svým citlivým přednesem uchvátila publikum."
"Hlas Jany Hrochové s barevnými hloubkami a citlivou dynamikou promlouval k posluchačům podmanivou a působivou silou."
https://www.novinky.cz/clanek/kultura-krehka-krasa-ruskych-romanci-40443272?fbclid=IwAR3EFyk5E0A55f0Lo8kzaqVMtUZ_GmT1JTqUXQStYXO8uhh7zOnlgzZ5IYQ
"...měkkým a zářivým altem Jany Hrochové..."
https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/10333-mahlerovo-vzkriseni-a-japonsky-velvyslanec-koncertni-sezona-filharmonie-brno-zahajena?fbclid=IwAR3WcZtPFBEX7N3No1HJBOIjte-vxyeFDUel32d6JZi4zhwadxqRh99m9GQ
"Zpěvného partu vznášejícího se nad citlivým doprovodem orchestru se ujala Jana Hrochová, která svým projevem dokázala publiku srozumitelně předat jak vnější prostotu, tak i vnitřní hloubku textu. Její hlas byl i přes předepsanou slabou dynamiku mocný a znělý."
https://operaplus.cz/brnenska-filharmonie-otevrela-sezonu-mahlerovym-vzkrisenim/
http://www.mestohudby.cz/publicistika/kritika/monumentalni-zahajeni-68-sezony-filharmonie-brno
"Jaroslav Březina als Herodes und Eva Urbanová als Herodias lieferten ebenso wie Vít Nosek als Narraboth und Jana Hrochová als Page der Herodias eine solide gesangliche Vorstellung."
https://ask-enrico.com/index.php/reise-freizeit-erlebnisse/konzerte-oper-theater/salome-von-richard-strauss-im-janacek-theater-in-bruenn?fbclid=IwAR06Q8aktjDC3m-v2DgIIBmfcBEkRIvUv2r2b8I7o2UvT-1-tL3AjY-6XAs
https://www.casopisharmonie.cz/svet-opery/primocara-salome-v-brne.html
"Farebné a zvučné hlasy sa objavili aj v úlohách Narrabotha a Pážaťa Herodiady, ktoré stvárnili domáci sólisti Vít Nosek a Jana Hrochová."
https://operaslovakia.sk/nova-brnianska-salome-patri-do-vykladnej-skrine-ceskeho-operneho-divadla/?fbclid=IwAR26yVCtxauCBDOuXCUyomW4BgTp5Hd6xOmsMgBG7RxqoS8G63sDNqcci80
"Z menších rolí, které se v opeře vyskytují, zaujala Jana Hrochová v roli pážete Herodiady nosným hlasem a hutnou spodní polohou. Z nepochopitelných důvodů byla oblečena do černé burky, jen s průchody pro oči, což jí poněkud ztěžovalo plynutí hlasu do prostoru i orientaci pro pohyb po jevišti."
https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/9831-salome-v-brne-je-krvezizniva-i-roztouzena?fbclid=IwAR269gNbQNdOWCeEUTblf9WHsC9Lu_JYc1fm5TfQSvqmlhT7-lYmWAXGNIw
https://klasikaplus.cz/reflexe-2/item/9326-falstaff-kdyz-si-giuseppe-verdi-a-ondrej-havelka-hraji
"Ze tří windsorských paniček udává hlavní tón jednoznačně paní Quickly Jany Hrochové, která s plným zaujetím rozehrává bohatou paletu nápaditých akcí, někdy možná až příliš na úkor zpěvního projevu. Hrochová má pro roli krásně barevný mezzosoprán sytě znějící i v nejhlubších polohách, ale její intepretace italského textu by si zasloužila ještě více výrazovosti a rafinovanosti."
http://operajournal.cz/2023/04/brnensky-falstaff-potesi-ctitele-tradicnich-inscenaci/?fbclid=IwAR0oCZRXuDwxWG1EA1edaUXlGrATvz7b_Yam4kQjWYsmZA4noG4DUrDJtIw
https://www.divadelni-noviny.cz/mudrovani-nejen-nad-divadlem-no-820?
"Čtveřici doplnila Jana Hrochová, pro kterou je paní Quickly „splněným snem“, protože jí umožňuje využít herecký talent naplno a doslova se na něm „rozdivočet“ (dodnes mě rozesměje, když si vzpomenu její „kachní chůze“, její make-up nebo způsob, jakým hraje na kytaru)."
https://www.operaworld.es/critica-luis-cansino-es-falstaff-en-la-opera-de-brno/#:~:text=Cr%C3%ADtica%3A%20Luis%20Cnsino%20%C2%ABFalstaff%C2%BB%20Brno%20Luis%20Cansino%20como,completo%2C%20capaz%20de%20actuar%20y%20cantar%20con%20soltura.
http://www.mestohudby.cz/publicistika/kritika/brno-privitalo-operniho-milovnika-falstaffa
http://Brněnský Falstaff dostal podobu klauniády | Opera PLUS
"Sólových partů se ujali sopranistka Pavla Vykopalová, mezzosopranistka Jana Hrochová a barytonista Jiří Brückler (v další části programu se k nim přidal ještě tenorista Petr Nekoranec). Všichni zmínění pěvci tvořili vyváženou souhru, v níž si se sborem vyprávění děje buď předávali, nebo se v něm doplňovali. Sólisté si také dali záležet na lidovém způsobu interpretace, kterou ovšem opřeli o perfektní pěveckou techniku. Nutno podotknout, že Jana Hrochová si i s nižším, tedy altovým, partem obstojně poradila."
https://operaplus.cz/adventni-koncert-prazskeho-filharmonickeho-sboru-nejen-vanocne-naladil-ale-opet-prokazal-kvality-naseho-predniho-sboru/
"Brněnská opera byla v Ostravě zastoupena Janou Hrochovou a Josefem Škarkou, kteří – oba skvělí pěvci – se ujali postav gruntovníka Míchy a jeho ženy Háty."
https://brnozurnal.cz/brnozurnal/za-prodanou-nevestou-do-ostravy/
"Sedlákem Míchou a jeho ženou Hátou byli brněnští pěvci Jana Hrochová a Josef Škarka, byli lehce komickým, dobře sehraným párem, s příjemně znějícími hlasy."
https://klasikaplus.cz/reflexe-2/item/8698-prodana-nevesta-jako-horky-hit-v-opere-narodniho-divadla-moravskoslezskeho
"Skvělou dvojici vytvořili Jana Hrochová a Josef Škarka – brněnská mezzosopranistka v dobré pěvecké kondici i hereckém pojetí,..."
https://www.ostravan.cz/77124/prvni-premiera-prodane-nevesty-ukazala-jak-lze-z-klasickeho-titulu-sikovne-odfouknout-nanosy-prachu/
" ...a Jana Hrochová vystihla žensky samičí smyslnost Poběhlice. Obě mezzosopranistky, tenoristé Peter Berger a Eduard Martynyuk a basisté Jan Šťáva a Josef Škarka pak v plné intenzitě výrazu převzali i sólové party Glagolské mše..."
https://operaplus.cz/operni-panorama-heleny-havlikove-387-lze-dovysvetlit-pribehy-z-mrtveho-domu-sibirskeho-vezeni-glagolskou-msi/
"Její Emilií byla věrohodná Jana Hrochová s plným, přirozeným mezzosopránem."
https://www.kult.cz/brnensky-otello-presvedcive-zarli-i-vrazdi
"Také trojice dam Královny noci 23. dubna ve složení Eliška Gattringerová, Jana Hrochová a Václava Krejčí Housková zněla sezpívaněji a v nadsázce erotického toužení komičtěji, než při premiéře trojice..."
Operní panorama Heleny Havlíkové (362) – třikrát z Brna | OperaPlus
"Na druhé premiéře Eliška Gattringerová, Jana Hrochová a Jarmila Balážová se profilovaly jako bojovnice i milostnice a jejich hlasy zněly rovněž vyváženě a zvučně."
Mozartova Kouzelná flétna neztratila svoji sílu ani ve vesmíru (klasikaplus.cz)
"Suverénní způsob, jakým se zhostili svých partů sólisté, mohutně obsazený sbor a instrumentální ansámbl, nenechával posluchače ani chvíli v klidu. Zákonitě následoval po ukončení obrovský aplaus, výkřiky bravo a dlouhotrvající potlesk vestoje. Nadšení publika bylo zřejmé ještě i u šaten a cestou domů..."
Vrcholný večer brněnského festivalu (klasikaplus.cz)
"Oba hlasy doprovodil barevný a konejšivý alt matky v podání Jany Hrochové..."
Brno se dočkalo odloženého koncertu. Excelovala Kněžíková i sólisté sboru | OperaPlus
"S postavou si rozuměla také Jana Hrochová, jejíž mezzosoprán i herecké vlohy vytvořily vítanou analogii k stylové kreaci Jany Horákové Levicové..."
Je lépe mít lidi rád, zpívá se v Bílém pánovi. Druhá premiéra potvrdila, že jde o nový hit operní sezony (ostravan.cz)
Brněnský Peter Grimes vybroušený k naprosté dokonalosti | Brno – město hudby (mestohudby.cz)
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 690) – Divadelní noviny (divadelni-noviny.cz)
Operní panorama Heleny Havlíkové (340) – dvě národní divadla, dvě premiéry | OperaPlus
"Všechny postavy na jevišti jsou přesvědčivé, vztahy mezi nimi čitelné, situace dokonale vyvážené. Figury a figurky jsou dokonale vymodelovány a pěvci zpívají úžasně."
Opera žije! (No. 5) – Divadelní noviny (divadelni-noviny.cz)
"Zmiňme proto ještě další spolehlivé výkony...za nimiž nijak nezaostávaly Jana Hrochová v roli Tetičky..."
Politický Peter Grimes v Brně (casopisharmonie.cz)
"Bodrým a příjemným vystupováním vnášela pozitivní prvek do ponurého příběhu Jana Hrochová v roli hospodské tetičky, kterou zpívala nosným a svěžím mezzosopránem."
Drama Peter Grimes v operním hávu Benjamina Brittena je silné a pravdivé | OperaPlus
"Pěvci hrají s obdivuhodnou samozřejmostí, ať už je to Jana Hrochová..."
Britten v Brně. Nádherná opera, nádherná inscenace (klasikaplus.cz)
"Jana Hrochová pojala svůj výstup střídměji než její kolegyně, nicméně to neubíralo na jejím pěveckém výkonu. Temněji podbarvený hlas byl nosný, lehce přecházel do vyšších poloh a celkově její výstup působil velmi autenticky."
Dvořákovo oratorium důstojně uctilo památku sv. Ludmily | OperaPlus
"Jana Hrochová zvukově vyrovnaným hlasem civilně pojala vyprávěcí části..."
Na festivalu Dvořákova Praha připomněli svatou Ludmilu - Novinky.cz
"Olgu s velkou bezprostředností vystihla Jana Hrochová jako bezstarostného smíška."
https://operaplus.cz/operni-panorama-heleny-havlikove-321-divadelni-onegin-z-brna/
"V roli Olgy se představila Jana Hrochová, jejíž hlas, který se dobře prosazoval v prostoru, je oproti hlasu ... o něco světlejší, herecky je hravější a bezstarostnější."
https://operaplus.cz/evzen-onegin-v-brne-konecne-nazivo-a-s-divaky/
"...výborná byla Jana Hrochová jako Barena, která vnášela do představení jas a pohodu,..."
https://operaplus.cz/nez-zakazali-zpev-jenufa-na-festivalu-janacek-brno-navzdory-prekazkam-ohromila-publikum/
https://operaplus.cz/zahajeni-festivalu-janacek-brno-2020-bylo-osudove/
"V prvním bloku se nám Jana Hrochová ukázala jako zpěvačka, která dokáže přirozeně vystihnout rozdíly nálad jednotlivých písní, bez okolků mezi nimi přecházet a přednést je posluchačům s přesvědčivou výpravností. Představila se nám jako interpretka zvyklá na velké operní sály, které dokáže naplnit barevnou zvučností svého hlasu. Její hlas má obsah a nad to krásnou hřejivou barvu ve všech polohách. Zároveň je interpretkou, která dokáže být otevřeně sdílná publiku ve velmi úzkém sepětí komorních sálů. Zhudebněné texty přednáší s takovou upřímností a srdečností, jako by je chtěla sdělit každému konkrétnímu člověku v sále. Je majitelkou krásného hlasu, se kterým umí velmi vkusně pracovat dynamicky i barevně dle charakteru písně a jejího textu. Nápadná je též její precizní výslovnost a rovněž upoutá od prvních okamžiků osobním kouzlem. To vše při zachování profesionality skutečné dámy."
Písně Bohuslava Martinů v Besedním domě, tesklivé i rozverné (klasikaplus.cz)
"Svým emotivním a upřímným přednesem si jistě získala každého v publiku už během prvních tónů. Její práci s výrazem neomezovaly jakékoliv zábrany a dokázala celý sál zaplnit jasně patrnými a spontánními emocemi plynoucími z hudby. Vypracovaná technika dlouholeté sólistky brněnského operního souboru byla zřejmá i v hybnějších tempech. Hrochové přesvědčivý a oslnivý projev nepostrádaly ani hlubší hlasové polohy. Lehkost a bezstarostnost vycházela z každého znějícího tónu a přiblížit se divákům sólistka dokázala především uvědomělým očním kontaktem, který podpořil zmiňovanou upřímnost. Večeru nejvíce prospěla sólistčina brilantní výslovnost. Českým i slovenským textům bylo pregnantně rozumět. Sálem se proto často nesl smích obecenstva, který vyvolávaly pointy písní, na jejichž výběru si Martinů dával záležet. Líbivé písně o lásce byly střídány tesknými a plačtivými zpěvy i humorně laděnými popěvky. Bylo vidět, že posluchači s úsměvem hltají každý tón pěvkyně."
Upřímný písňový večer s Bohuslavem Martinů | Brno – město hudby (mestohudby.cz)
https://www.casopisharmonie.cz/kritiky/smetanova-litomysl-zahajena-v-ceskoslovenskem-duchu.html
"V ostravském Otellovi byl takto strhující předsmrtný výstup Desdemony a Jagovy ženy Emilie. Maida Hundeling a Jana Hrochová. Není malých rolí. ... Obě tyto dámy můžeme zařadit mezi takové kouzelnice. Jejich výkony jsou jednolité, postavy, které vytvářejí, jsou v neustálém duševním i tělesném pohybu, ani na chvíli nepustí diváka ze svého vlivu."
https://operaplus.cz/ostrava-otello-jago-desdemona/
"...hlasovou přesvědčivost, průraznost a sytý témbr Jany Hrochové postavě o dva dny dříve slušel více."
http://www.ostravan.cz/43818/ostravsky-otello-podruhe-skvele-pevecke-vykony-ale-i-otazniky-nad-obsazenim-obou-premier/
"Podobně zaujala v roli Jagovy manželky Emilie mezzosopranistka Jana Hrochová, jejíž role je v průběhu opery spíše epizodická. V úsporném herectví Hrochové však šlo zřetelně postřehnout kulminaci napětí, které skvěle využila v závěrečné scéně obvinění svého manžela z rozpoutání vražedného běsnění."
https://www.ostravan.cz/43790/novy-otello-v-ostravskem-divadle-antonina-dvoraka-ukazuje-temnou-moc-slova/
www.naxos.com/reviews/reviewslist.asp
www.naxos.com/reviews/reviewslist.asp
http://www.naxos.com/reviews/reviewslist.asp?catalogueid=8.573387&languageid=EN
"Pavlína Jany Hrochové byla jasným bodem v celé inscenaci. V bílém, jasný, milý zjev s hladivým mezzosopránem, s jasnou špičkou, měkce vedený s technickou jistotou a nesoucí se bezproblémově do publika. Spolu s Lízou vytvořily dobře sladěné a příjemné duo."
http://hudebnirozhledy.scena.cz/www/index.php?page=clanek&id_clanku=4128
http://operaslovakia.sk/sona-cervena-ako-pikova-dama/
"...popletenou paní Ragondu, která si přes první řadu v hledišti razí cestu na pódium s bicyklem, ztělesnila mezzosopranistka Jana Hrochová. Opět velký talent na komické figury."
https://operaplus.cz/festival-opera-2017-hrabete-oryho-muzeme-brnu-zavidet/
"...jako Ragonde imponuje skvěle znělá Jana Hrochová..."
http://hudebnirozhledy.scena.cz/www/index.php?page=clanek&id_clanku=3989
https://operaplus.cz/hrabe-ory-v-brne/?pa=1
http://www.divadelni-noviny.cz/mudrovani-nejen-nad-divadlem-no-252
http://www.divadelni-noviny.cz/hrabe-ory-lazebnik-sevillsky-recenze
"Alternuje s ní Jana Hrochová, jejíž pěvecký projev je kultivovaný a nosný, hlas je znělý a sametový. Její Carmen je také pohrdlivá a věcná, v hereckém projevu je jí však možno vášeň a uhrančivou krásu věřit. Těžko jí však věřit, že mohla vzplanout ke svým oběma partnerům o hlavu menším a ne příliš charismatickým. Pěvkyně vévodí jevišti, ale je ve svém projevu a osudu až příliš osamělá."
http://hudebnirozhledy.scena.cz/www/index.php?page=clanek&id_clanku=3358
http://www.gymkrom.cz/carmen-na-gymplu-1508827842
https://www.casopisharmonie.cz/kritiky/a-na-zaver-requiem.html
"Lauru Adorno zazpívala a zahrála mezzosopranistka Jana Hrochová, která rozezněla svůj hlas v celém jeho rozsahu, překvapila vyrovnaností tónů a jejich jednotnou barvou, obdivuhodně zvládla značný tónový rozsah role a postihla herecky postavu vznešené a jemné Laury."
https://operaplus.cz/ponchielliho-gioconda-brne-velka-opera-bez-baletu/
http://www.divadelni-noviny.cz/mudrovani-nejen-nad-divadlem-no-218
"Lauru provedla Jana Hrochová barvitým mezzsopránem s jasnými výškami a znělými spodními tóny."
http://www.divadelni-noviny.cz/kriticke-teze-josefa-hermana-la-gioconda-v-janackove-divadle
"Domáca mezzosopranistka Jana Hrochová pútala v nežnej postave Laury príjemnou farbou, príkladným frázovaním a legátom,..."
ttp://operaslovakia.sk/la-gioconda-obtazne-hladanou-podobou/
"Jana Hrochová vytvořila v roli inkvizitorovy manželky Laury výrazový protipól vášnivé Giocondy. Její projev byl aristokraticky důstojný, ale nechyběla mu laskavost. Dokázala vyvolat sympatii, která v důsledku odvrátí od pomsty i samotnou Giocondu."
http://www.casopisharmonie.cz/svet-opery/jak-na-grand-operu-la-gioconda-v-narodnim-divadle-brno.html
"Méně exponovanou, ale mile pozitivní postavou – a krásně a čistě v podání Jany Hrochové vytvořenou a zazpívanou, je Laura, protihráčka titulní hrdinky."
http://www.mestohudby.cz/publicistika/kritika/ponchielliho-gioconda-je-neokoukany-operni-thriller
"Sopranistka Lucie Silkenová a mezzosopranistka Jana Hrochová se vhodně hlasově doplňovaly, obě patří k významným operním interpretkám a jejich pěvecký projev se výtečně nesl vyrovnaně a intenzivně celým chrámem."
http://operaplus.cz/zdarila-nadcasova-duchovni-olomouc/?pa=3
"Altového sóla se ujala přední česká mezzosopranistka Jana Hrochová, jejíž bravurní projev a výraz je tesaný z pevných kvádrů výborné artikulace, intonace i techniky."
http://operaplus.cz/necekane-osvezujici-pocit-dve-duchovni-dila-na-janackove-maji/
http://operaplus.cz/koncertni-provedeni-jenufy-prineslo-luxusni-zazitek/
http://operaplus.cz/karita-mattila-nova-kostelnicka/
http://operaplus.cz/jarek-nohavica-slavi-200-narozeniny-lazebnika-sevillskeho/
http://operaplus.cz/obtizny-filoktetes-jana-klusaka-miri-z-ostravy-na-prazske-jaro/
http://operaplus.cz/hubicka-z-brna-na-smetanove-litomysli-za-srdce-nechytila/?pa=2
"... Fenena v hlasově čistém, zvukově vyrovnaném podání mezzosopranistky Jany Hrochové ..."
http://operaplus.cz/brnensky-nabucco-smetanovu-litomysl-nadchnul/
http://operaplus.cz/hry-o-marii-nasly-svuj-prostor/
http://operaplus.cz/radokuv-pietni-janacek-presvedcil-i-bez-excesu/
"Pěvkyně si festivalové publikum naprosto podmanila a dlouhotrvající ovace vestoje i dvojnásobný přídavek se toho staly jasným důkazem."
https://m.novinky.cz/vase-zpravy/zprava?aId=40648
"Jako poslední árie první poloviny zazněla cavatina „Una voce poco fa" v podání mezzosopranistky Jany Hrochové. Opět se jednalo o špičkovou interpretaci, Hrochová měla všechny přednesové atributy plně pod kontrolou a zazpívala árii s výrazným nadhledem."
http://www.ostravan.cz/29113/nohavica-nadelil-lazebnikovi-k-200-narozeninam-i-hiphopovou-arii-aneb-uspech-jak-svina/
"Ze zpěváků bych určitě vyzdvihl Janu Hrochovou, která hlasově, herecky i fyzicky přesahovala zbývající představitele hlavních rolí."
http://www.mbglosy.com/2016/05/carmen-jany-hrochove.html?m=1
http://metalforever.info/article.php?id=31728
http://www.musicomh.com/classical/reviews-classical/jenufa-royal-festival-hall-london
http://hudebnirozhledy.scena.cz/www/index.php?page=clanek&id_clanku=3139
http://classicalmodernmusic.blogspot.cz/2016/07/martinu-white-dove-songs-4-jana-hrochova.html?m=1
"Jana Hrochová v štvorroli Archanjela Gabriela, Matky Božej, Kováčovej dcéry a Sestry Marty osvedčila hlavne plné a znelé hĺbky a vyrovnaný tón,..."
http://operaslovakia.sk/brnianske-hry-o-marii-imaginativne-mysterium-nielen-pre-dnesok/
"Jana Hrochová se ve svých rolích představila krásně sytou barvou svého mezzosopránu,..."
http://www.mestohudby.cz/publicistika/kritika/hry-o-marii-nadchly-brnenske-publikum
http://www.casopisharmonie.cz/svet-opery/janackovo-divadlo-rezonovalo-hrami-o-marii.html
http://www.hudebnirozhledy.cz/2016/04/26/mezi-dve-ste-dvaceti-ctyrmi-lety/
"Jana Hrochová Wallingerová vštípila potřebnou modlitební atmosféru písni "Urlicht" (Primal Light) des Knaben Wunderhorn; její úvodní O Röschen Rot! (Ó malá rudá růže) byla jednoduše a upřímně řečeno, ale vyjadřovala zranitelnost, jak se člověku hodí, aby se vrátil k Bohu. Zatímco pozorné hlediště zadržuje dech v prvních čtyřech řádcích, sólo dostalo nějaký nebeský hobojový doprovod. Pak, když se tempo zrychlily s Da kam ich auf einen breiten Weg (Přišel jsem na širokou cestu ), byla řada na vedoucí Herajnové, aby přidala luxusní lesk mezzo hlasu."
https://azuriteenigma.wordpress.com/tag/hrochova-wallingerova/
http://www.casopisharmonie.cz/svet-opery/kouzelny-svet-opery-muzikalu-proste-carokraje.html
http://rebarbora.pise.cz/558-jihoceska-filharmonie-carmen.html
"Jana Hrochová Wallingerová opět potvrdila, že její alt disponuje měkkou, přesto hutnou barvou, při zachování jasné špičky ve střední a vyšší poloze."
https://operaplus.cz/velka-instrumentalni-mse-operetniho-skladatele-zaznela-i-brne/
http://casopis.scena.cz/index.php?o=3&r=10&c=22941
"Písním závažným, stejně jako rozverným a lyrickým dominoval plný, sytý tón. Jana Wallingerová zpívala svým sametově zbarveným a přesto svítícím mezzosopránem s bravurou a entusiasmem. Vynikajícím způsobem byly uchopeny písně Leoše Janáčka i Bohuslava Martinů, kde pěvkyně nezapřela silný osobní vztah k folklóru, avšak největší sílu jejího výrazu shledávám v písních Antonína Dvořáka. Přes programovou náročnost a délku koncertu mezzosopranistka dokázala udržet napětí a pozornost publika do posledních tónů."
http://operaplus.cz/vecer-ceskych-pisni-na-zamku-valec/
"Pěvecký projev Jany Hrochové je provázen citlivým pochopením myšlenkového uzrávání rané tvorby Martinů, zřejmá je důkladná příprava i její snaha oprostit se od přebujelého operního výrazu. Mezzosoprán Jany Hrochové je obdarován velmi znělým nízkým i středovým rejstříkem. Spodní polohy jejího hlasu znějí v plně okrouhlé, tmavé barvě, vysoké tóny dokáže rozeznít v hlavovém rejstříku s přesvědčivostí a kultivovanou pěveckou technikou. Mnohé tóny písní Martinů značně překračují rozsah mezzosopránu. S těmito nástrahami se Hrochová vyrovnala se ctí. S ohledem na charakter jednotlivých opusů je její hlas i v netypických situacích spolehlivým nositelem emocí či dramatické akce."
http://www.casopisharmonie.cz/recenze/wallingerove-martinu.html
"Jana Wallingerová jako Dulcinée potvrdila, že v ní roste zajímavá mezzosopranistka s hutnou temnou barvou hlasu."
https://operaplus.cz/operni-panorama-heleny-havlikove-106/?pa=4
"Mimořádným uměleckým zážitkem bylo vystoupení mezzosopranistkyJany Wallingerové za doprovodu Filharmonie Brno. Pro svoje pěvecké, technické a výrazové schopnosti často vyhledávaná sólistka Janáčkovy opery prokázala, že má své místo nejen ve vrcholně romantickém repertoáru a soudobé hudbě, ale stejně tak je doma v hudbě 18. století. Během večera zazářily všechny její hlasové nuance. Od poloh závažných a temně melancholických až po vrcholně dramatické. Především pak provedení árie z Bachovy kantáty BWV 53 Schlage doch gewünschte Stunde a kantáty Antonia Vivaldiho Cessate, omai cessate nenechalo nikoho z přítomných na pochybách, že Barbara Willi neponechala nic náhodě, když přizvala ke spolupráci interpretku těchto kvalit."
Filharmonie Brno v bachovském hávu
"První polovina večera byla věnovaná nosnému mezzosopránu Jany Wallingerové ... Jana Wallingerová zde předvedla své výjimečné technické kvality jdoucí ruku v ruce s výrazem a porozuměním celku. Napětí, s jakým deklamovala píseň Schmerzen (Bolest) bylo až mrazivě opravdové."
Koncert pro UNESCO
"Jana Wallingerová byla bezvadná Varvara, veselá, bezstarostná, s lehkou dávkou všudypřítomného smutku."
http://www.mestohudby.cz/publicistika/kritika/kata-kabanova-kratky-navrat-a-zbytecny-odchod
https://www.casopisharmonie.cz/recenze/leonard-bernstein-symfonie-c-3-kaddish.html
Mizerná Bystrouška uzavřela festival Divadelní svět Brno
"Jejich Múza, Dulcinea (Jana Wallingerová), koketně ironická i lyricky opravdová, přidala k atraktivnosti večera hojný díl."
Festival opera 2013
Sicilské nešpory poprvé v Brně
"Zjevem i zpěvem nádhernou Dulcineou je Jana Wallingerová. Její temnější hlas má podmanivý témbr a imponuje naprostou intonační a technickou jistotou ..."
Liberec - Don Quichotte
"Excelovala Jana Wallingerová v roli Poselkyně, kreatura s vyholenou hlavou a důtkami, kterými nešetřila, evokovala gestapáckou dozorkyni. Hlasově jí role seděla zejména ve středních a vyšších polohách, uplatnila šíři volumenu i příjemnou plnou barvu hlasu."
Zázrak Heliany v Brně
Brno - Heliana: Svatá v hříchu, osvěžující v neaktuálnosti
"Velmi přesvědčivá byla Jana Wallingerová, ..."
Bohuslav Martinů - A Wreath of Carnations, Songs 1
"Ostatně Cherubín (Jana Wallingerová) svým muzikálním projevem jednoznačně dominovala celému večeru, ..."
Figarova svatba u Tugendhatů
http://www.divadelni-noviny.cz/nd-brno-benjamin-britten-sen-noci-svatojanske-recenze
"Svým sytým mezzosopránem na sebe ovšem upozornila Jana Wallingerová jako po pomstě prahnoucí Poselkyně a svou pozici pozoruhodné sólistky potvrdila i jako Dulcinea."
Operní panorama Heleny Havlíkové (126)
"Oba interpreti jakoby stejně dýchali každou frázi. Absolutní souhra řadí toto duo ke skvostům naší profesionální scény."
Vášnivé Preludium - jubilejní 40. ročník hudebního festivalu v podhůří Jeseníků
"Opravdovou hvězdou večera se stala v poslední době stále častěji obsazovaná mezzosopranistka Jana Wallingerová. Hloubka a přesvědčivost jejího výrazu, upřímnost projevu a barva a nosnost hlasu je obdivuhodná. Byť bylo její vystoupení omezeno pouze jedním jediným sólovým výstupem, který Prokofjev do kantáty zakomponoval, nebylo pochyb, že máme tu čest s jedním z našich nejvýraznějších talentů toho hlasového oboru."
Velkolepý Alexandr ,,pražský"
"Jana Wallingerová jako Dulcinée potvrdila, že v ní roste zajímavá mezzosopranistka s hutnou temnou barvou hlasu."
Operní panorama Heleny Havlíkové (106)
Operní panorama Heleny Havlíkové (111)
"Sýtym, vo farebnosti tónu obsažným ale tiež dynamicky tvárnym mezzosopránom upútala Hermia v podaní Jany Wallingerovej."
Britten ve vyrovnaném pěveckém obsazení
Operní panorama Heleny Havlíkové (105)
Thálie 2012: rekordní počet nominací pro Ostravu, bodoval i spojený Balet ND
Operní panorama Heleny Havlíkové (103)
"Z našich sólistů dokázala mezzosopranistka Jana Wallingerová pěvecky i herecky postihnout po pomstě prahnoucí Poselkyni."
Operní panorama Heleny Havlíkové (90)
"Krásnou tečkou za sobotním večerem pak byla kněžna v podání Jany Wallingerové, která se po dvou letech nejen k mé veliké radosti vrátila na olomoucká prkna v nové roli."
Nestor české opery Václav Věžník se do Olomouce vrací už šedesát let. Teď s Čertem a Káčou.
"Jana Wallingerová přednesla mezzosopránový part Dvořákovy kantáty velmi dobře. Kvalitní příprava a jistota, se kterou pěvkyně k dílu přistupovala, byly patrné již během prvních taktů. V jejím případě jsem také ocenil snahu o kontakt s publikem, protože diváka nudí, má-li celý večer pozorovat sólisty, kteří celý večer hledí pouze do not a nezazpívají jedinou frázi zpaměti."
Jen průměrný Dvořák v Litomyšli
"V roli Feneny vystoupila Jana Wallingerová a opět nezklamala. Její tmavý, silný a vyrovnaně znějící mezzosoprán je stejně jako soprán Csilly Boross na českém jevišti ojedinělý. Herecky jí role Feneny příliš prostoru neposkytuje, ale důležité je, že ji podala opravdově a s citem pro duchovní charakter postavy. Poslední Nabucco této sezóny se povedl především díky perspektivním výkonům..., Jany Wallingerové,... . Velké vyhlídky do budoucna mají před sebou především Csilla Boross a Jana Wallingerová,... "
Brněnský Nabucco a poprvé Csilla Boross
"Mezzosoprán Jany Wallingerové je měkký, sametový a ve větší ploše deváté (Inflammatus) části zpěvačka přidala i procítěnost."
Velikonoční festival Praha: Dvořákova Stabat Mater
,,...I když Jana Hrochová Wallingerová dělá z titulní role někdy až příliš operetní cikánku, pěvecky je její Carmen excelentní - syté, zemité hloubky jejího mezzosopránu kontrastují ve velké zvučnosti s úctyhodně znějícími výškami..."
Carmen (Carmen), Theater Freiburg, Badische Zeitung, 20.12.2014, Alexander Dick
,,... Titulní postavu podala Jana Wallingerová s rozvahou, citem, žádný osudový vamp, ale hrdá žena, která žije pouze svojí svobodou a přelétavou a tím nakonec možná přirozenou láskou. Carmen je na hranici jejího hlasového oboru, což pěvkyně výsostně zvládá pěveckou technikou a přesným výrazem a významem zpívaného. ..."
Carmen (Carmen), Moravské divadlo Olomouc, Divadelní noviny, 29. 6. 2010, Josef Herman
,,... Během premiéry se v hlavních rolích představilo duo Jana Wallingerová a Jakub Rousek. Svůdná dračice Carmen proti impulzivnímu Donu Josému. Ona jako silný, přesto uvnitř citlivý a do jisté míry křehký ďábel, on jako robustní chlap s vizáží korzára. Oba jako suverénní vládcové svého prostoru, kteří zvládají pěvecký i činoherní projev ve službách velkolepého patosu a okázalosti. Se svými party dominují během přeplněných davovek i v samostatných výstupech, mezi nimiž bezpochyby ční závěrečná potyčka s krvavou tečkou. ..."
Carmen (Carmen), Moravské divadlo Olomouc, zpravodajství.olomouc.cz, 17. 6. 2010, Ondřej Čížek
,,.. Premiérová Carmen patřila již rok ohlašované a napjatě očekávané hvězdě večera Janě Wallingerové, sólistce ND Brno. Ti z vás, kteří ji znají především z Brna, či z hostování na naší první scéně mi mohou jen závidět, že jsem měla to štěstí vidět a hlavně slyšet její debut v této roli! Já tuto dámu hodně obdivuji a sleduji už dlouhou dobu při svých vyjížďkách do brněnského divadla a Carmen, zdá se, bude novým milníkem v její pěvecké kariéře. Pěvecky i herecky dokonalý výkon! Ti z vás, kteří si na webu Opera Plus přečetli její předpremiérový rozhovor vězte, že nakonec zvládla nejen tanec, ale pokořila i kastaněty. ..."
Carmen oděná do klasiky v Olomouci okouzlila
,,... Coby hašteřivé sestřičky se ,,vyřádily" Daniela Straková-Šedrlová a herecky báječná Jana Wallingerová. ..."
Popelka (Tisbe), Národní divadlo v Brně, Lidové noviny, 5. 6. 2010, Helena Havlíková
,,... Těžko říct, která dvojice dcer je lepší, zda Jana Wallingerová s Danielou Šedrlovou-Strakovou, které jsou hravější a jejichž hlasy jsou barevně skvěle sladěné, či Václava Housková s Andreou Priechodskou, které jsou dravější. ..."
Popelka (Tisbe), Národní divadlo v Brně, zivotnistyl.cz, Volný čas, za kulturou, 14. 6. 2010, Karla Hofmannová
,,... Druhá polovina koncertu patřila španělské hudbě a mezzosopranistce Janě Wallingerové. Dvě árie z Bizetovy opery Carmen, výběr z Čarodějné lásky Manuela de Fally a závěrečnou Granadu zpívala svým sametově zbarveným a přesto svítícím mezzosopránem s bravurou a entusiasmem. Koncert na jaký se nezapomíná. ..."
Ivan Ženatý zachránil Brněnskou filharmonii, Brno, Besední dům, zivotnistyl.cz, Volný čas, za kulturou, 3. 5. 2010, Karla Hofmannová
,,... Mezi sólisty tentokrát kralovala Jana Wallingerová, která nosným a krásně vybarveným hlasem přednesla altový part. ..."
Dvořák: Stabat Mater, FOK, Velikonoční festival duchovní hudby v Brně, Hudební rozhledy, 6/2010, Alena Borková
,,... Jana Wallingerová je vysoká sama o sobě, ale když si vezme své super vysoké boty (...), má dva metry. Takže každý kdo s ní chce mluvit, musí k ní doslova a do písmene vzhlížet. Zazpívala svého Orlofského v obou verzích čistě a krásně, čímž mě ujistila o tom, že Orlofský je lepší, když je zazpívaný mezzosopránem, než mužským hlasem. V jejím zpěvu je vždycky slyšet jistotu a docela i pohodu a vnitřní radost, s jakou zpívá. ..."
Netopýr (Princ Orlofsky), Národní divadlo v Brně, Opera dream, 17. 01. 2010, Dana Šimková
,,... Dodejme, že Csilla Boross našla výtečnou partnerku v Janě Wallingerové v roli Suzuki,..."
Madama Butterfly (Suzuki), Národní divadlo v Brně, Hudební rozhledy, 4/2010, Josef Herman
,,... Jana Wallingerová v roli Suzuki a Roman Janál jako Sharpless svým partům dostáli se ctí. Nebojím se říci, že Jana Wallingerová, bude-li rozumná, má před sebou slibnou kariéru...."
Brněnská Butterfly - událost sezony | OperaPlus
,,... Slova chvály nutno adresovat i ... a Janě Wallingerové v roli Suzuki. Její mezzosoprán se snoubil s barvou sopránu Csilly Borossové vskutku lahodně. ..."
Madama Butterfly (Suzuki), Národní divadlo v Brně, KAM 1/2010, Vladimír Čech
,,... Suzuki Jany Wallingerové byla hodná věrná duše, která chránila svou paní a měla ji z celého srdce ráda. ... Jana se své role zhostila moc dobře a sklidila za ni oprávněný velký potlesk. "
Madama Butterfly (Suzuki), Národní divadlo v Brně, Opera dream, 14. 11. 2009, Dana Šimková
,,... Poněkud menší role Olgy se ujala Jana Wallingerová - přesto dokázala svou rozpustilou Olgou zaujmout. ..."
Eugen Onegin (Olga), Národní divadlo v Brně, Deník, 16. 3. 2009, Veronika Vejvodová
,,... Jana Wallingerová se zhostila Olgy suverénněji a zvučněji. ..."
Brněnský týdeník, 26. 1. 2009, Karla Hofmannová
,,... celý vokálně instrumentální aparát poskytl dostatek prostoru pěveckým sólistům- ..., Janě Wallingerové (alt), ... . V této čtveřici kralovala krásou a nosností hlasového materiálu altistka;..."
Beethoven: Mše C dur, Brno, Konvent Milosrdných bratří, Hudební rozhledy, 2/2009, Alena Borková
,,... Kdo však přímo vedle něj exceloval, to byla Jana Wallingerová jako Zefka, a to po všech stránkách-tedy i vizuálně. Ona byla tou největší jiskrou večera, ..."
Zápisník zmizelého (Zefka), Národní divadlo v Brně, Reduta, Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, úterý 11.listopadu 2008, Vladimír Čech
,,... Jako druhá doslova oslnila Carmina Sulamitis pro zpěv a klavír od známého autora Jana Nováka. Naděje brněnské opery Jana Wallingerová zazpívala latinský text s dramatickým přednesem. Její sytý, znělý hlas přecházel z výrazného forte do něžné kantilény a výstižně interpretoval nádherné melodie s orientálním náznakem. Klavír (S. Vajdová) byl se svými sóly dobrým spoluhráčem této mimořádné pěvecké osobnosti. ..."
Jan Novák: Carmina Sulamitis, Komorní koncert k životnímu jubileu skladatele Richarda Mayera v Brně, Severské listy, 30. 10. 2008, Eliška Štaudová
,,... V první polovině večera jednoznačně zazářila Carmina Sulamitis našeho ve světě stále uznávanějšího skladatele Jana Nováka. Sabina Vajdová zvládla klavír s přesvědčivou jistotou, sopranistka Jana Wallingerová nás všechny doslova oslnila. Moderní vážná hudba Jana Nováka je sama o sobě mistrovská a v podání obou interpretek se rozsvítila jako drahokam. Všech osm částí skladby dynamicky souznělo a nenechalo nás ani vydechnout. Byl to vrchol koncertu,..."
Jan Novák: Carmina Sulamitis, Napříč, 10.11.2008, Josef Prokeš
,,... A další hlasové pohlazení-brněnská mezzosopranistka Jana Wallingerová, která se nejprve zaskvěla v kavatině Rosiny z Lazebníka sevillského. A dámské duo posléze v ,,Deváté" nezapřelo kýženou úroveň...."
Mezinárodní hudební festival Petera Dvorského, Jaroměřice nad Rokytnou, Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, úterý 18. srpna 2008, Vladimír Čech
,,... Obdivuhodně autentickou dvojici nesmělých milenců stvořili Zoltán Korda,... a půvabná a velmi přirozená Jana Wallingerová coby česká studentka Jarmila. ..."
Mai 68: Petr Kofroň, Národní divadlo v Brně, Divadelní noviny, 14. 8. 2008, Josef Herman
,,... Soudě alespoň podle výborných výkonů. ... A Jany Wallingerové- Jarmilo! Jarmilo! -sytého, city přeplněného hlasu, jenž umocňuje toto psychedelické, postmoderní melodrama. ..."
Mai 68: Petr Kofroň, Národní divadlo v Brně, Hospodářské noviny, 23.. 2008, Petr Fischer
,,... Všichni sólisté se dílu plně oddali. Z dlouhé řady účinkujících bych rád zmínil především znamenitou Janu Wallingerovou v roli Jarmily (před nedávnem zazářila v roli Krásky), která dokázala mistrným způsobem vnést na jeviště radost, naději, lásku i smutek. ...."
Mai 68: Petr Kofroň, Národní divadlo v Brně, Der neue Merker, 20. 6. 2008, Martin Robert BOTZ
,,... Naopak jako titulní Kráska se zaskvěla Jana Wallingerová, u níž kromě ryze pěveckých kvalit vyzvedněme právě zúročenou snahu po srozumitelné dikci. Byl to nejvýraznější výkon večera, k němuž se partneři této oblíbené mezzosopranistky blížili přece jen s větším, či menším odstupem. ..."
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo v Brně, KAM 7/2008, Vladimír Čech
,,... Jana Wallingerová Krásku v souladu s režisérem nasměrovala k věcnosti jednání: part zazpívala technicky s přehledem jako ostatně prakticky všichni aktéři, ..."
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo v Brně, Divadelní noviny 27. 5. 2008, Josef Herman
,,... Prostá , neměnná scéna, ..., ostře kontrastuje s vynikajícím hlasovým projevem představitelky hlavní role Jany Wallingerové. ..."
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo v Brně, Presscentrum Brno, 14. 5. 2008, Petr Michl
,,... Nadprůměrný výkon předvedla i představitelka Krásky Jana Wallingerová. ..."
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo v Brně, Brněnský deník, 10. 5. 2008, Veronika Vejvodová
,,... Nejvýraznější a nejvíce oceňovaný výkon podala o premiéře v roli Krásky mezzosopranistka Jana Wallingerová, která i typově plně odpovídá ztvárňované postavě. ..."
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo v Brně, Hospodářské noviny, 7. 5. 2008, Vladimír Čech
,,... Ze sólistického obsazení musím zmínit především Janu Wallingerovou. Mezzosopranistka podává vynikající výkon pěvecký i herecký. Její krásný, vyrovnaný hlas se s naprostou lehkostí nese nad orchestrem. ... "
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo v Brně, Der neue Merker, 5. 5. 2008, Martin Robert BOTZ
,,... Bohužel vstupy jednotlivých sól ne vždy vyzněly stoprocentně, nutno je však vyzvednout vynikající projev altistky Jany Štefáčkové. ..."
Martinů: Kytice, PKF, Rudolfinum, Dny Bohuslava Martinů, A tempo Revue, 4. 2. 2008, Jana Tománková
,,... Čerstvé hlasy měli i všichni sólisté, i když míra připravenosti se lišila. Velmi přesvědčivá byla Jana Wallingerová,..."
Martinů: Kytice, PKF, Rudolfinum, Dny Bohuslava Martinů, Harmonie, 1/2008, Jindřich Bálek
,,...Mezzosoprán Jany Štefáčkové a tenor Philippa Talbota naopak vnášely do vznikající polyfonie pocit pokory. Měkkost jejich hlasů vyjadřovala vroucnost a oddanost bohu, místy možná moc poníženě a odevzdaně. ..."
Honegger: Král David, SOČR, Obecní dům, Hospodářské noviny, 5. 10. 2007, Petr Fischer
,,...Ze dvou pěvkyň zaujala více mezzosopranistka Jana Štefáčková, jakkoli měla menší prostor- její hlas byl o něco přirozenější než projev francouzské sopranistky..."
Honegger: Král David, SOČR, Obecní dům, Lidové noviny, 5. 10. 2007, Dita Kopáčová- Hradecká
,,... V závěrečné Schilerově Ódě na radost se Hrůša mohl opřít o vzácně barevně vyvážené vokální kvarteto: sopranistku Tatianu Teslia, mezzosopranistku Janu Štefáčkovou, tenoristu Tomáše Černého a basistu Gustava Beláčka."
Beethoven: Devátá, festival Harmonia Moraviae, Zlín, Hospodářské noviny 27. 9. 2007, Vladimír Čech
,,... Jako Fenena domácí Jana Štefáčková, která z role ,,vydolovala", co se dalo. ..."
Nabucco (Fenena), Národní divadlo v Brně, KAM, 9/2007, Vladimír Čech
,,... Přijatelná se mi tak z premiérového obsazení jeví jen Jana Štefáčková, která zpívá Fenenu jemně, s citem, ..."
Nabucco (Fenena), Národní divadlo v Brně, Hudební rozhledy, 8/2007, Lenka Šaldová
,,... Jana Štefáčková poněkud doplatila na méně nápadnou roli Feneny, zazpívala ji však velmi dobře. ..."
Nabucco (Fenena), Národní divadlo v Brně, Mladá fronta Dnes, 11. 6. 2007, Boris Klepal
,,... Pěvecké obsazení bylo, až na výjimku Dali Mora jako Dona Alfonsa, české a na naše poměry mile překvapilo. Typem hlasu i pěveckou jistotou vynikal Roman Janál jako Guglielmo a velmi přesvědčivě působila i Jana Štefáčková jako Dorabella. ..."
Mozart: Cosi fan tutte (Dorabella), PKF, Rudolfinum, Harmonie, 1/2007, Jindřich Bálek
,,...ale v nemalé míře k jeho úspěchu přispěl i výběr zpěváků. Především čtyři mladí (Marie Fajtová, Jana Štefáčková, Radka Sehnoutková, Tomáš Kořínek) se ukázali jako velké naděje naší opery. ...Úspěch byl veliký a koncert se zařadil k vrcholům letošního, jubilejního Mozartova roku. ..."
Mozart: Cosi fan tutte (Dorabella), PKF, Rudolfinum, Právo, 29. 11. 2006, VLA
,,... Výraznou kreaci nabídl i Jevhen Šokalo jako nájemný vrah Sparafucile a totéž platí i pro představitelku Maddaleny Janu Štefáčkovou. I to byly výkony, které premiéru zdobily. ..."
Rigoletto (Maddalena), Národní divadlo v Brně, KAM, 9/2006
,,... A tak nejlepší a nejvyváženější výkony večera odvedli nájemný vrah Sparafucile (vynikající Jevhen Šokalo) a suverénní Jana Štefáčková v ještě mnohem menší roli jeho sestry Maddaleny. ..."
Rigoletto (Maddalena), Národní divadlo v Brně, Harmonie, 7/2006, Olga Janáčková
,,... Úroveň zachraňoval Jevhen Šokalo coby Sparafucile a zejména Jana Štefáčková coby svůdná a hlasově přesná Maddalena. ..."
Rigoletto (Maddalena), Národní divadlo v Brně, Hudební rozhledy, 7/2006, Josef Herman
,,...kvarteto sólistů bylo celkem vyrovnané, osobně se mi nejvíce líbila sytě znějící Jana Štefáčková v altu,...
Mozart: Rekviem, Národní divadlo v Brně, Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, 25. ledna 2006, Vladimír Čech
,,...nebyly pěvecké výkony špatné, řada z nich byla dokonce z kategorie velmi dobrých. Líbil se mi třeba Dmytro Grishyn jako kníže Andrej Bolkonskij, rozhodně Jana Štefáčková jako Soňa,..."
Vojna a mír (Soňa), Národní divadlo v Brně, Český rozhlas 3- stanice Vltava, ranní Mozaika, 28. listopadu 2005, Vladimír Čech
„... Jana Štefáčková jako Soňa opět předvedla, že je velkou nadějí brněnské opery, má cit pro vedení fráze. ..."
Vojna a mír (Soňa), Národní divadlo v Brně, Mladá fronta Dnes, 4. 12. 2005, Jan Špaček
„... Sólisté byli až na malé výjimky velmi dobří. Exceloval zejména Dmytro Grishyn jako Andrej Bolkonskij, Jana Štefáčková jako Soňa, Ivan Choupenitch jako Pierre Bezuchov, přičemž i řada epizodnějších rolí byla obsazena příkladně. ..."
Vojna a mír (Soňa), Národní divadlo v Brně, Rovnost, 29. 11. 2005, Vladimír Čech
„... Její přítelkyně Soňa/Jana Štefáčková má krásně znělé mezzosopránové hloubky. ..."
Vojna a mír (Soňa), Národní divadlo v Brně, Der neue Merker, 28. 11. 2005, Martin Robert BOTZ
„... K vysoké úrovni celého představení nemalou měrou přispěli i další sólisté: po zásluze nadšeně aklamována byla především Jana Štefáčková jako Varvara, ..."
Káťa Kabanová (Varvara), Národní divadlo v Brně, Rovnost, 29. 4. 2005, Vladimír Čech
„... To, co autor svěřil v nelehkých partech sólovým hlasům - počáteční rozvíjení skladby, úzkostné úvahy, zvolání i prosby - s až překvapivým ponorem a s velkou hlasovou kulturou předala mladá mezzosopranistka Jana Štefáčková, stejně jako všech poloh suverénně využívající barytonista Ivan Kusnjer. ..."
Milan Slavický: Requiem, Česká filharmonie, Harmonie, 3/2005, Petr Veber
„... Samostatnou pozornost zasluhuje Slavického pojetí zhudebňovaného textu v konkrétním tvarování vokální složky. V souvislosti s tím je třeba ocenit vysoce angažované podání obou sólistů (Ivana Kusnjera a Jany Štefáčkové), přičemž velká role připadla Janě Štefáčkové. ..."
Milan Slavický: Requiem, Česká filharmonie, Hudební rozhledy 3/2005, Julius Hůlek
„...V sólech se představily sopranistka Eva Dřízgová-Jirušová, oceněná již dvakrát cenou Thálie, a perspektivní Jana Štefáčková s krásným mezzosopránovým materiálem. Obě přizpůsobily svůj projev stylu kompozice i komornosti zvuku malých varhan a půvabu dětských a dívčích sborových hlasů. ..."
Scarlatti: Stabat Mater, MHFB, Velikonoční festival duchovní hudby, Rovnost, 24. 3. 2005, Alena Borková
„... Liana Somičová/Harrietta a Jana Štefáčková/Nancy zpívaly v hezké souhře. Jana Štefáčková je navíc vybavena i přirozeným herectvím. ..."
Marta (Nancy), Národní divadlo v Brně, Opus Musicum, 37/2005, č. 2, Anna Šerých
,,...Ve svém živlu se jako Nancy s děvečkovskou přezdívkou Julie pohybovala mezzosopranistka Jana Štefáčková. ..."
Marta (Nancy), Národní divadlo v Brně, KAM, 5/2005, Vladimír Čech
„... Sólisté, ač různě disponovaní, přesně intonují a vědí, o čem zpívají. Výborná je především dvojice Jana Štefáčková (Nancy alias Julie) a Michal Mačuha (Plumkett): oba si dokáží s tóny s grácií pohrát. ..."
Marta (Nancy), Národní divadlo v Brně, Hudební rozhledy, 4/2005, Lenka Šaldová
„... Výkony zpěváků byly celkem solidní, zvláště obě ženské role, Sharon Jany Štefáčkové a Sára Marie Haan, nebyly jen statickou pěveckou produkcí. ..."
Ruleta (Sharon), Státní opera Praha, Mladá fronta Dnes, 26. 3. 2005, Josef Vlček
„... Obe dámy Jana Štefáčková (Sharon) a Maria Haanová (Sára) sa dielu odovzdali a boli hviezdami večera, predovšetkým vďaka grácii, s ktorou vyhoveli svojim partom. ..."
Ruleta (Sharon), Státní opera Praha, Scena.cz, 21. 3. 2005, Rudolf Leška
„...Její sestra Vlčenka (Jana Štefáčková) zvládá árii s výraznými intervalovými skoky pěkným hlasem a tím nejlepším možným způsobem. ..."
Braniboři v Čechách (Vlčenka), Národní divadlo v Brně, Der neue Merker, November 2004, Martin Robert BOTZ
„... Dana Burešová obdařila Gretel uvěřitelnou dívčí opravdovostí, promítanou i do čistě znějícího sopránu, v roli klukovsky rozdováděného Hänsela pěvecky zazářila Jana Štefáčková. ..."
Perníková chaloupka (Hänsel), Národní divadlo v Brně, Právo, 24. 6. 2004, Radmila Hrdinová
„... V roli Jeníčka exceluje po především pěvecké stránce brněnská mezzosopranistka Jana Štefáčková. ..."
Perníková chaloupka (Hänsel), Národní divadlo v Brně, Scena.cz, 1. 6. 2004, Daniel Jäger
„... V jednotlivých sólových partech dostali na scéně ND šanci zejména mladí perspektivní umělci. O repríze 1. září 2003 byla po pěvecké i herecké stránce výbornou Kráskou mezzosopranistka Jana Štefáčková. ..."
Kráska a zvíře (Kráska), Národní divadlo Praha, Scena.cz, 5. 9. 2003, JoMe
ROZHOVORY A ČLÁNKY:
Jana Wallingerová znovu v Praze
http://operaplus.cz/krasny-muzikantsky-kolotoc-se-toci-rychle/
Jana Wallingerová: Ke Carmen mně pomohla Garanča
http://www.mistnikultura.cz/zuska-jako-cesky-fenomen-8
Brno právě ocenilo nejoblíbenější umělce a inscenace
Brněnští diváci opět vybírají své oblíbené umělce